طرز تهیه کباب کوبیده گلپایگان

مکان فعلی شما :  

مواد لازم:

    برای پخت کباب به گوشت تازه بره، مقداری پیاز چرخ کرده و نمک نیاز داریم. کیفیت و تازه بودن گوشت تاثیر زیادی در طعم و عطر کباب دارد. باید توجه داشت که طعم کباب سیخ شده با دستگاه‌هایی که گوشت‌ سیخ می‌کنند با طعم کباب‌هایی که با دست درست می‌شود متفاوت است. کباب‌هایی که به طریقه سنتی طبخ می‌شود مسلماً از کیفیت بالاتری برخوردار است.
کباب کوبیده

کباب کوبیده

طرز تهیه:

برای پخت کباب کوبیده ابتدا گوشت تازه را چرخ کرده و مقداری معینی پیاز نیز چرخ می‌کنیم و آب اضافه پیاز را جدا می‌کنیم و به گوشت اضافه کرده و سپس مقداری نمک افزوده و آن را به خوبی ورز می‌دهیم و زمانی‌ که گوشت حالت چسبندگی پیدا کرد آن را به سیخ می‌کشیم.
علی ۴۰ ساله که برای مسافرت چند روزه به شهر گلپایگان آمده است می گوید که: به خاطر شغلی که دارم بیشتر اوقات در مسافرت هستم و به شهرهای مختلفی سفر می‌کنم و در بیشتر شهرها به مغازه‌هایی برخورد می‌کنم که نام کباب گلپایگانی را برای خود برگزیده‌اند اما وقتی به آنجا وارد می‌شوم و کباب می‌خورم متوجه می‌شوم تفاوت طعم کباب اصیل گلپایگانی با کبابی که در سایر شهرها طبخ می‌شود، چقدر زیاد است.
نکته:

گفتنی است عواملی مانند قیمت مناسب، کیفیت بالا، نداشتن افزودنی‌های شیمیایی در مقایسه با فست‌فودها موجب شده است که هر رهگذری با بوی خوش کباب به سوی آن کشیده شود.
امروزه با وجود فست‌‌فودها و اغذیه‌فروشی‌های متعددی که در سطح شهر گلپایگان وجود دارد رستوران‌ها و کبابی‌های گلپایگان از رونق خاصی برخوردارند به طوری که در روزهای تعطیل و خصوصاً فصل تابستان باید مدتی برای خرید کباب و دوغ معروف گلپایگان به انتظار نشست.